Amikor a nyaralást tervezzük, a kikapcsolódásra, pihenésre, a család együtt eltöltött vidámsággal teli idejére gondolunk. Váratlan helyzetek azonban bármikor adódhatnak, sajnos a nyaralás alatt is.
Egy kutatás szerint a nyaralók több mint felével történik váratlan helyzet a nyaralás alatt. Elromolhat az autó, belázasodhat a gyerek, vagy elkaphatunk valamilyen vírust is, ami megterheli szervezetünket. Betegnek lenni soha sem kellemes, de különösen kellemetlen, ha ez a nyaralásunk alatt történik meg. A levertség, nyűgösség érzése ilyenkor általános. Mielőtt nyaralni indulnánk, jegyezzük fel apartmanunk közelében található orvosi ügyelet elérhetőségét, illetve mindenképpen vigyünk magunkkal fájdalom- és lázcsillapítót is! Rendkívül fontos, hogy vigyük magunkkal gyermekünk TAJ-kártyáját is!
Hajdúszoboszlói apartmanjaink azonban az ilyen helyzetekre is fel van készülve, hiszen a szálláshelyen lázmérő, illetve a közelben orvosi rendelő is található!
Mikor forduljunk orvoshoz?
A gyerekek könnyen lesznek betegek, általában ezt otthon, illetve nyaralás esetén a szálláson is lehet látni. Hasfájás, hányás, láz esetén az édesanya is tudja csillapítani a tüneteket, azonban ha romlik a gyermek állapota, illetve szokatlan levertség lesz úrrá rajta, érdemes felkeresni a legközelebbi ügyeletet.
Nagyon fontos, hogyha gyermekünk elveszíti eszméletét, vagy nem reagál a szólongatásunkra, esetleg rángatózik, sürgősen orvosi ellátásra szorul! Ha bizonytalanok vagyunk gyermekünk állapotát illetően, hívjuk fel az orvosi ügyeletet és kérjünk tanácsot!
Hajdúszoboszlói szálláshelyünk nem messze helyezkedik el az orvosi ügyelettől, amely a Szilfákalja utca 1-3. szám alatt található.
Központi orvosi ügyelet:
Telefon: 06 52/ 362-618
Munkanapokon: 19.00-7.00 óra között
Hétvégén és munkaszüneti napokon: folyamatos ügyelet biztosított.
Gyermekgyógyászat:
Telefon: 06 52/ 362-356
Hétfőtől péntekig: 16.30-18.00
Hétvégén: minden szombaton 9.00-12.00
Hajdúszoboszlón is folyamatos ügyelet mellett dolgoznak a Központi Ovosi Ügyelet munkatársai.
Mi a teendő vészhelyzet esetén?
Ha bármely családtagunk, vagy barátunk rosszul lesz és orvosi ellátásra szorul, hívjuk a mentőket és készüljünk fel az alábbi információkat megadni az operátor tájékoztatására:
- Bejelentő személyként meg kell adnod a nevedet, és hogy honnan hívsz;
- Számolj be a rosszul léttel szenvedő személy tüneteit: röviden, érthetően, a tünetekre koncentrálva.
- Amennyiben magánál van a rosszul lévő személy, adjuk át az általa érzett tüneteket az úton lévő mentőorvosnak.
- Tudnunk kell van-e a sérültnek/rosszul lévő személynek valamilyen aktuális betegsége?
- Ha kezelés alatt áll a rosszul lévő személy, ezt közöljük a mentősökkel.
- Az állandóan szedett vagy a rosszullét előtt beszedett gyógyszer nevéről és típusáról (amennyiben ismerjük) is tájékoztatást kell adnunk a kiérkező mentőknek.
- Sérült személy esetén fontos megtudtunk a személy vércsoportját;
- Amennyiben gyógyszerallergiától szenved a rosszul lévő/sérült személy, ezt tudassuk a mentőorvossal.
Vészhelyzet esetén igyekezzünk minél részletesebben, de lényegretörően tájékoztatni a mentőket a helyzetről!
Amíg megérkezik a segítség igyekezzünk nyugodtak lenni, és ezt kommunikálni a rosszul lévő személy felé is!